Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

6.1.2013 —Σε πολλές περιπτώσεις οι δημοτικές αρχές αναφορικά με το τρόπο και τις πρακτικές που πολιτεύονται δεν διαφέρουν σε τίποτα από τις αντίστοιχες της κεντρικής εξουσίας
{images:title}
 
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση όπως την γνωρίζουμε τις τελευταίες δεκαετίες  δεν αποτελεί τίποτα άλλο παρά μια μικρογραφία της κεντρικής πολιτικής σκηνής .
Το γεγονός ότι θεωρείτε προθάλαμος πολιτικών φιλοδοξιών αλλά και αποκούμπι πολιτικών προσγειώσεων όταν υπάρχουν πολιτικές ατυχίες δείχνει ότι η διαδρομή μεταξύ της τοπικής και της κεντρικής εξουσίας είναι αμφίδρομη.
Επιπλέον η άμεση εξάρτηση της τοπικής από την κεντρική εξουσία αναφορικά με την χρηματοδότηση  των δήμων μέσω  διαμεσολαβητικών  και  αναδιανεμητικών διαδικασιών αυξάνει τον δείκτη αλληλοεπηρεασμού.
Σε πολλές περιπτώσεις  οι δημοτικές αρχές αναφορικά με το τρόπο και τις πρακτικές που πολιτεύονται δεν διαφέρουν σε τίποτα από τις αντίστοιχες  της κεντρικής εξουσίας .
Υπάρχουν βεβαία περιπτώσεις  που τις ξεπερνούν σε φαυλότητα  και διαφθορά .
Αυτό είναι φυσικό όταν η παρατεταμένη χρονικά διοίκηση ενός Δήμου από μια συγκεκριμένη παράταξη και κυρίως η εμπέδωση κλίματος ατιμωρησίας αυξάνει τις εκτός νομιμότητας πρακτικές ενώ δρομολογεί διαδικασίες υπερχρέωσης και παράνομου πλουτισμού .
Οι δανειακές υποχρεώσεις  των Δήμων φθάνουν τα 1,9 δις €  στις οποίες εάν προστεθούν οι οφειλές προς τρίτους ύψους 1,3 δις € τότε οι συνολικές οφειλές φθάνουν στα 3,2 δις € που ως ποσοστό του ΑΕΠ
ξεπερνούν το 1,5%.
Σε αυτά εάν προστεθούν οι βιομηχανίες, προσλήψεων και κάθε λογής ρουσφετιών, η μειωμένη και ράθυμη αποκατάσταση παράνομων  πολεοδομικών παρεμβάσεων , η ελαστική εφαρμογή νόμων και διατάξεων υγειονομικού χαρακτήρα , οι συγκοινωνιακές αυθαιρεσίες , η καταπάτηση κάθε έννοιας προστασίας του περιβάλλοντος και αυτού που καλύπτεται πίσω από την έννοια ποιότητα ζωής , τότε έχουμε μια συνολική εικόνα της διαφθοράς και της παρακμής που διέπει την Διοίκηση των τοπικών κοινωνιών .

Στην βάση αυτή, επειδή σε πλείστες των περιπτώσεων η αυτορύθμιση που έχει να κάνει με τον  σεβασμό του Δημότη και των φόρων που πληρώνει   αλλά κυρίως με την ποιότητα Διοίκησης των Δήμων δεν μπορεί να επιτευχτεί μέσω των εκλογικών διαδικασιών αφού οι πολιτικά οργανωμένες μειοψηφίες επιβάλλονται ,δεν υπάρχει άλλη λύση , έως ότου αφυπνιστούν οι πλειοψηφίες , παρά ο ασφυκτικός έλεγχος εν είδη εσωτερικού μνημονίου των Δημοτικών αρχών .
Η πρόσφατη πράξη νομοθετικού περιεχομένου με την οποία δημιουργείται Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας ΟΤΑ με δικαιοδοσία τον μηνιαίο έλεγχο των οικονομικών των Δήμων και των ΝΠΔΔ είναι σωστότατη .
Βέβαια ο απλός έλεγχος χωρίς ταυτόχρονη υιοθέτηση μέτρων επιβολής της νομιμότητας θα ήταν άλλο ένα πυροτέχνημα  ευσεβών πόθων , έτσι ο έλεγχος θα οριοθετεί και τις διαδικασίες κάλυψης των αποκλίσεων που θα καταγράφονται .
Έτσι σε περίπτωση που η εκτέλεση του προϋπολογισμού του Δήμου παρουσιάζει αποκλίσεις άνω του 10% για δυο συνεχή τρίμηνα οι δήμοι θα υποχρεώνονται σε διόρθωση τους .
Εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση στις υποδείξεις τότε θα υπάρχει υποχρεωτική ένταξη σε πρόγραμμα εξυγίανσης με αυστηρούς κανόνες .
Εδώ εντοπίζεται  η ειδοποιός διάφορα με ανάλογες πρωτοβουλίες του παρελθόντος, δηλαδή στην υποχρεωτική ένταξη σε πρόγραμμα εξυγίανσης που πρακτικά σημαίνει, πάγωμα δαπανών , αναστολή προσλήψεων , αυξήσεις σε φόρους και τέλη και μετατάξεις προσωπικού.
Στην ουσία θα υπάρχει άμεση σύνδεση των ατοπημάτων μιας δημοτικής αρχής με τα μέτρα συμμόρφωσης της.
Οι δικαιολογίες καμένης γης ή λάθη των προηγούμενων, που στήριζαν επί σειρά ετών προπαγανδιστικούς μηχανισμούς πλέον δεν θα υπάρχουν .
Όποια Δημοτική αρχή παρανομεί ή εφαρμόζει πολιτικές ‘Τσοβόλα δώστα όλα ’ θα είναι άμεσα υπόλογη στο εκλογικό της σώμα και το παιχνίδι των εντυπώσεων ή το παιχνίδι της ρίψης βαρών  σε πλάτες τρίτων για να επιτυγχάνεται η επανεκλογή παίρνει οριστικά τέλος.

ΛΕΚΚΑΣ  ΣΑΡΑΝΤΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: